اقتصاد و نوآوریتوسعه کسب‌وکاردانش و فناوریسرمایه‌گذاریصنعت و تجارت
موضوعات داغ

اینوتکس ۲۰۲۴ و جای خالی خیلی‌ها

در اینوتکس ۲۰۲۴ خبری از بخش بزرگی از بازیگران کسب‌وکار و نوآوران نبود

اینوتکس ۲۰۲۴ با اینکه سیزدهمین دوره برگزاری خود را تجربه می‌کرد اما هنوز فاصله زیادی با آنچه که باید تبدیل به آن می‌شد دارد. در اینوتکس ۲۰۲۴ تلاش شده بود تا کیفیت برگزاری نمایشگاه و رویدادهای جانبی بهتر از گذشته شود، اما هنوز فاصله چشم‌گیری با کیفیت مطلوب یک رویداد استاندارد وجود داشت.

برگزاری رویدادهای بزرگی مثل اینوتکس قطعا نیازمندی‌های خاص خود را هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نیروی انسانی خلاق برای برگزاری رویداد اشاره داشت. پای صحبت بچه‌های برگزاری رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ که می‌نشستیم درد و دل‌های شنیدنی داشتند. از جمله اینکه نیروی انسانی برنامه‌ریزی و اجرای این رویداد خیلی کمتر از چیزی است که شاید تصورش را بکنید، فقط ۲ نفر. البته بخش عمده کارهای اجرایی به صورت برون‌سپاری شده در دست تیم‌های اجرایی پیمانکاران بود ولی همین موضوع کمبود نیروی انسانی در دبیرخانه این رویداد می‌تواند روی کیفیت نمایشگاه تاثیرگذار باشد.

یکی از عواملی که احتمالا در تصمیم‌گیری کسب‌وکارها و بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری ایران برای عدم حضور در نمایشگاه اینوتکس پر رنگ تر است، شرایط عدم تطابق بیان نیازهای آن‌ها با شرایط نمایشگاه می‌باشد. این موضوع باعث شده است که در سال‌های اخیر و خصوصا نمایشگاه سیزدهم اینوتکس خبری از بخش بزرگی از بازیگران کسب‌وکار و نوآوران مطرح نباشد.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در پارک فناوری پردیس
نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس) هر سال در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود

رویدادهای جانبی اینوتکس ۲۰۲۴ آنقدر متنوع شده است که هرگوشه آن می‌تواند یک یک رویداد کاملا مستقل باشد. برای همین اگر می‌خواهیم تمام بخش‌های اکوسیستم کسب‌وکار کشور را در یک نمایشگاه دورهم جمع کنیم باید از تمام ظرفیت‌های مشارکت و هم‌افزایی استفاده کنیم. قطعا بخش‌های زیادی از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ و رویدادهای جانبی آن کیفیت جذاب و هیجان‌انگیزی برای بازدیدکنندگان داشته است اما این موضوع نباید مانع از دیدن کاستی‌های اصلی در برگزاری بخش‌های مختلف نمایشگاه باشد. چیزی که امسال هم خیلی جلب توجه می‌کرد نبودن بخش بزرگی از بازیگران اصلی نوآوری و اکوسیستم کسب‌وکار بود. صنایع و بازیگرانی که حضور آن‌ها می‌تواند حتی در کیفیت و انگیزه استارتاپ‌های شرکت کننده در نمایشگاه هم تاثیر گذار باشد.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با هدف رشد اکوسیستم کسب و کار و استارتاپی ایران برنامه‌ریزی شده است و در این مسیر پیشرفت اما برخی تغییرات در برنامه‌ریزی‌ها یا مدیریت رخدادها می‌توانست باعث شود تا انگیزه و امید بیشتری در بین کارآفرینان برای حضور در رویدادهای بعدی اینوتکس فراهم شود. درنهایت هرچقدر فاصله بین شعار تا برنامه‌ریزی و در نهایت اجرای موفق در رویدادهای بزرگی مثل نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس که در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود کمتر شود، تیم‌ها و بازیگران بزرگی برای حضور در دوره‌های بعدی مشتاق خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا